Hopp til innholdHopp til søk
  1. Hjem>
  2. Bolig>
  3. Vakttelefon

Vakttelefon

En student sitter i sofaen og holder en mobiltelefon i hånda for å ringe til Vakttelefonen som betjenes av Securitas.

Som leietaker hos Sit skal du føle deg trygg. Vi har avtale med vaktselskapet Securitas som er døgnbemannet. De kan kontaktes utenfor våre åpningstider når det oppstår ulike (krise-)situasjoner. Eksempler på dette kan være:

Brannalarm utløst ved uhell
Dersom du/noen utløser brannalarmen ved et uhell, for eksempel ved matlaging, må du umiddelbart ringe vakttelefonen for å unngå gebyr for utrykking.
NB! Leietakere i Gjøvik må ringe Brann 110 (direkte varsling til brannvesenet) for å unngå gebyr for utrykking.

Bråk utenfor stilletider
Stilletid er fra kl. 23.00 alle dager. Dersom du opplever plagsom støy i studentbyen/-boligen etter denne tid, kan du ringe vakttelefonen. Da vil vekter rykke ut for å finne årsaken, og den som forårsaker bråket vil bli belastet for utrykkingen. Det er ingen kostnader forbundet med dette for den som ringer inn.

Mistet eller glemt nøkkel/brikke
Har du mistet eller glemt igjen nøkkelen din, kan du ringe vaktselskapet for å få hjelp med innlåsing. Merk at hjelp med innlåsing fra vaktselskapet utenfor våre åpningstider medfører en kostnad som belastes leietaker.

Annet
Andre situasjoner hvor du kan ringe vakttelefonen kan for eksempel være ved en større vannlekkasje eller ved besøk av uvedkommende i studentbyen/-boligene.

Se prisoversikt for tilleggstjenester og gebyrer her