Gruppetimer

Med bruker på sit.no kan du booke gruppetimer. Usikker på reglene? Les mer om hvordan du booker time.

Idrett om gruppetimer

Kondisjonstimer på gulv og step

PulsIntervall (35)

Puls er enkel, intensiv kondisjonstrening på gulv, uten vanskelige trinn og kombinasjoner. Timen har oppvarming, 4 intensive intervaller, korte aktive pauser mellom, og kort nedtrapping avslutningsvis.

PulsStep 

PulsStep er enkel og intensiv kondisjonstrening på step. Du jobber sang for sang. Timen har 2-3 arbeidsperioder med aktive pauser mellom. 

BosuPuls 

Kondisjons- og styrketrening utført på en halv gummiball (bosuball). Enkle steg og øvelser med fokus på å få pulsen opp, samt styrke for hele kroppen, ca 50/50-fordeling. 

StepIntervall (35)

Effektiv intervalltime på step. 4 intervaller med enkle, intensive steg der fokuset er å komme høyt opp i puls. De fleste stegene gjennomgås i oppvarmingen, slik at alle kan henge med. I pausene holder instruktøren deg i gang med lette steg og styrke for coremuskulatur. Varighet: 3.30–4 minutter per intervall, 2–3 minutter aktiv pause. Kun kort nedtrapping. 

Step&Core

Kondisjonstime hvor vi bygger kombinasjoner av trinn på step til en enkel koreografi. Basic koreografi og koordinasjon. Avsluttes med styrketrening for mage og rygg.

StepMoves

Danseinspirert kondisjonstime hvor vi bygger kombinasjoner av trinn på step til en koreografi. Viderekommen/avansert koreografi, dette er timen for deg som vil ha mer utfordring enn Step&Core. 

Beatz

Leken og intensiv dansetime, der vi jobber sang for sang. Du trenger ingen danseerfaring. Her får du en god blanding av musikk og dansestiler - alt fra bollywood, jazz, afro, house, funk, linedance, latino, hip hop til reggaeton. La rytmene styre bevegelsene!

Styrketimer

Pump

Tradisjonell styrketrening med vektstang og vektskiver. 3-4 sett og 6-12 repetisjoner per øvelse, med pause mellom. Passer for både nybegynnere og godt trente, belastningen tilpasses med mengde vekter man legger på vektstangen. Pump(45) har kortere varighet. 

HardCore

HardCore er funksjonell trening for hele kroppen med innslag av styrke, balanse, kondisjon og spenst. Vi bruker egen kroppsvekt og utstyr som step og vektskiver.

BosuStyrke (45 min)

Styrke og balansetrening for hele kroppen, utført på en halv gummiball. Skånsomt for leddene og utfordrende for kjernemuskulaturen med bosuballen som underlag.

TRX Styrke (45 min) 

Styrketrening med TRX-slynge. Styrkeøvelser for hele kroppen kjøres i supersett/trisett, og gir deg en helhetlig og funksjonell treningsøkt. Timene er ekstra utfordrende for kjernemuskulatur, stabilitet og mobilitet, ettersom slyngene skaper er ustabilt element. 

Kombinasjonstimer kondisjon/styrke

 

Step/Pump

Intervaller med PulsStep og Pump. PulsStep er enkle, intensive steg på step. Pump er styrketrening med vektstang og kroppsvekt. Styrken kjøres i supersett.

Stærk!

Sirkeltrening. 5 stasjoner med 2-3 øvelser, der du jobber 7 minutter på hver stasjon. Utfordre deg selv innen styrke, spenst og kondisjon. Vi bruker utstyr som kettlebells, slynger, bulgarian bags, romaskiner, etc.

RÅ!

Intervalltime med medisinball, bygd opp av 3x45 sekunder lange arbeidsperioder. Intensiv og tøff time, hvor man veksler mellom fokus på styrke, kondisjon og spenst. RÅ! (35) har kortere varighet.

CrossSit

Crossfit-inspirert time. Funksjonell trening som fokuserer på styrke og kondisjon i 2-3 lengre arbeidsperioder. Foregår i styrkerommet/performanceavdelingen på Gløshaugen.

Body&Mind-timer

Smidig

Styrke, bevegelighet og avspenning inspirert av tai chi, yoga, pilates og ballett.

Yoga1 (60 minutter)

  • En grunnleggende time som passer for alle nivå, man trenger ingen tidligere erfaring med yoga for å delta.
  • Tempoet er relativt rolig, og instruktørene gir muligheter for modifikasjoner underveis i timen, slik at enhver deltager kan jobbe ut ifra sitt nivå. 
  • Timene avsluttes med avspenning.

Yoga2 (75 minutter)

  • Yoga2 er timen for deg som ønsker en noe mer fysisk krevende time enn Yoga1. Timen har lengre varighet, høyre tempo og/eller mer avanserte stillinger.
  • For å få mest mulig ut av timen bør du som deltager være kjent med grunnleggene asanas, feks ved å delta på Yoga1 først.
  • Timene avsluttes med avspenning.

YinYoga (75 minutter)

  • En rolig yogatime som passer for alle. 
  • Hver stilling holdes lenge for å oppnå dyp strekk og avspenning. 
  • Husk varme klær og gjerne et teppe du kan rulle sammen til denne timen. 

Ashtangayoga (110 minutter)

  • Ashtanga er en kraftfull yogastil, der serien er forhåndsbestemt. Her undervises første serie. 
  • Du bør ha noe erfaring med yoga før du deltar på denne timen. 

Power&Restore (75 minutter)

  • Det beste fra to verdener! Kraft powervinyasa etterfulgt av en lengre restorativ avspenning. 
  • Første del er fysisk krevende, men ikke spesielt avansert. 

Yogakurs

Les mer om våre yogakurs her

Spinning

Spin45

En spinningtime med 2-3 arbeidsperioder (45 min) og som passer for alle. Du bestemmer selv intensiteten på arbeidsperiodene med hvor mye motstand du legger på.

Spin60

En spinningtime med 2-4 arbeidsperioder (60 min). Noe raskere tempo og lengre stående perioder enn Spin45, men du bestemmer selv intensiteten ved å legge på motstand.

SpinIntervall (45 min)

Intervalltime på sykkel. Timen består av oppvarming, 4 stående intervaller på 4 min med aktiv pause mellom, og nedtrapping. 

PyramideSpin

Intervalltime på sykkel. Timen består av 7 intervaller i pyramideform: du jobber i 3-4-5-6-5-4-3 minutter. 2 minutter aktiv pause mellom. Timen inkluderer også oppvarming og nedtrapping. 

Andre timetyper

Trening for ansatte

Kombinasjon av styrke og utholdenhet/aerobic.

NTNUI Mosjon (grønne timer)

NTNUI sine mosjonstimer er åpen for alle med treningskort hos Sit Idrett, man må ikke være medlem av NTNUI for å delta. NTNUI Mosjon har et bredt utvalg av aktiviteter - kanonball, intervaller ute, volleyball og mange flere. Aktivitetene som holdes ved Sit Idrett sine treningssenter finner du i timeplanen for gruppetimer. Ingen påmelding nødvendig til disse timene, bare møt opp!