Ditt studiested er satt til .
Bytt studiested: Trondheim Gjøvik Ålesund

Timebeskrivelser

Med bruker på sit.no kan du booke gruppetimer. Usikker på reglene? Les mer om hvordan du booker time.

Idrett om gruppetimer

Kondisjonstimer på gulv og step

Puls

Puls er enkel, hard kondisjonstrening uten vanskelige trinn og kombinasjoner, der vi jobber sang for sang.
PulsStep er enkel og hard kondisjonstrening på step. BosuPuls har 30 min kondisjonstrening og 30 min styrketrening, alt utført på en halv gummiball (bosuball).

Step&Core

Kondisjonstime hvor vi bygger kombinasjoner av trinn på step til en enkel koreografi. Moderat vanskegrad mtp koordinasjon. Avsluttes med 15 min styrketrening for mage og rygg.

StepMoves

Danseinspirert time hvor vi bygger kombinasjoner av trinn på step til en koreografi. Stegene er mer utfordrende og avanserte koordinasjonsmessig enn på Step&Core. Trinnene bygges gradvis opp, før du vet ordet av det så danser du rundt step'en.

Moves

Danseinspirert time på gulv der vi bygger kombinasjoner av trinn til en koreografi. På Movestimer henter vi inspirasjon fra flere ulike stilarter som afro, funk, house, reggaeton, hiphop, latino m.m.

Beatz

Zumbainspirert dansetime, der vi jobber sang for sang. Her får du musikk og dansestiler mikset sammen - her kan du møte bollywood, jazz, afro, house, funk, latino, hip hop og reggaeton. La rytmene styre!

Styrketimer

Pump

Tradisjonell styrketrening med vektstang og vektskiver. 3-4 sett og 6-12 repetisjoner per øvelse. Passer for både nybegynnere og godt trente, belastningen tilpasses med mengde vekter man legger på vektstangen. Pump(45) har kortere varighet. 

HardCore

HardCore er funksjonell trening for hele kroppen med innslag av styrke, balanse, kondisjon og spenst. Vi bruker egen kroppsvekt og utstyr som step og vektskiver.

Stødig (45 min)

Time inspirert av pilates og coreøvelser som utfordrer kjernemuskulaturen, i hovedsak ved bruk av egen kroppsvekt. Øvelsene presenteres i ulike nivå, du velger det nivået som passer deg.

BosuStyrke (45 min)

Styrke og balansetrening for hele kroppen, utført på en halv gummiball. Skånsomt for leddene og utfordrende for kjernemuskulaturen med bosuballen som underlag.

MaksStyrke

Tung styrketrening med olympiastang, der teknikk blir grundig gjennomgått av en treningsveileder. Timen foregår i "Gangen", den nyeste delen av styrkerommet på Gløshaugen. 4 øvelser, knebøy, markløft, benkpress og pullups, kjøres i 4 sett. 

TRX Styrke (45 min) 

Styrketrening med slyngesystemet TRX. Styrkeøvelser for hele kroppen kjøres i supersett/trisett, og gir deg en helhetlig og funksjonell treningsøkt. Timene er ekstra utfordrende for kjernemuskulatur, stabilitet og mobilitet, ettersom slyngene skaper er ustabilt element. 

Kombinasjonstimer kondisjon/styrke

BUNGEE (R.O.P.E.S)

Intervalltime med Bungee-strikk der man jobber i par. 40 sekunder arbeid og 40 sekunder aktiv hvile mens den andre parten jobber. Veksler mellom kondisjon, spenst og styrke. Du bestemmer tempoet og intensiteten!

Step/Pump

Intervaller med PulsStep; enkle steg på step, og styrke som "pause"; her kjøres supersett med vektstang og/eller kroppsvekt.

Stærk!

Stasjonsbasert gruppetime i Armfeldtsalen i Idrettsbygget Gløshaugen. 5 stasjoner der du jobber 7 minutter på hver stasjon. Her får du muligheten til å utfordre deg selv på styrke, spenst og kondisjon. Utstyr som kettlebells, slynger, bulgarian bags, romaskiner, etc.

RÅ!

Intervalltime med medisinball, bygd opp av 3x45 sekunder lange arbeidsperioder. Intensiv og tøff time, hvor man veksler mellom fokus på styrke, kondisjon og spenst. RÅ! (35) har kortere varighet.

Body&Mind-timer

Yoga1 (60 minutter)

  • En grunnleggende time som passer for alle nivå, man trenger ingen tidligere erfaring med yoga for å delta.
  • Tempoet er relativt rolig, og instruktørene gir muligheter for modifikasjoner underveis i timen, slik at enhver deltager kan jobbe ut ifra sitt nivå. 
  • Timene avsluttes med avspenning.

Yoga2 (75 minutter)

  • Yoga2 er timen for deg som ønsker en noe mer fysisk krevende time enn Yoga1. Timen har lengre varighet, høyre tempo og/eller mer avanserte stillinger.
  • For å få mest mulig ut av timen bør du som deltager være kjent med grunnleggene asanas, feks ved å delta på Yoga1 først.
  • Timene avsluttes med avspenning.

Yogakurs

Les mer om våre yogakurs her

Smidig

Styrke, bevegelighet og avspenning inspirert av tai chi, yoga, pilates og ballett.

Spinning

Spin45

En spinningtime med 2-3 arbeidsperioder og som passer for alle. Du bestemmer selv intensiteten på arbeidsperiodene med hvor mye motstand du legger på.

Spin60

En noe hardere spinningtime med 2-4 arbeidsperioder. Litt raskere tempo og lengre stående perioder enn Spin45, men du bestemmer selv intensiteten ved å legge på motstand.

SpinIntervall1 (45 min)

En time basert på treningsprinsipper om intervalltrening. Timen består av oppvarming, og 4 stående intervaller á 4 min med aktiv pause mellom.

SpinIntervall2

Som SpinIntervall1, men timen har 6 stående intervaller á 4 min.

Andre timetyper

AktivUte

En sosial utetime som passer for alle som liker å være ute. Fokus på lek og morro, med både lag- og individuelle oppgaver.

Trening for ansatte

Kombinasjon av styrke og utholdenhet/aerobic.

NTNUI Mosjon

NTNUI sine mosjonstimer er åpen for alle med treningskort hos Sit Idrett, man må ikke være medlem av NTNUI for å delta. NTNUI Mosjon har et bredt utvalg av aktiviteter - kanonball, intervaller ute, volleyball og mange fler. Aktivitetene som arrangeres i tilknytning til Sit Idrett sine treningssenter ligger i timeplanen for gruppetimer. Ingen påmelding nødvendig, bare møt opp!