Gruppetimer

Med aktivt medlemskap og en profil her på sit.no kan du forhåndsbooke gruppetimer. 
Usikker på reglene? Les mer om hvordan du booker time.

TRENING om gruppetimer

Kondisjonstimer på gulv og step (lysegrønne timer)

PulsIntervall (35)

Puls er enkel, intensiv kondisjonstrening på gulv, uten vanskelige trinn og kombinasjoner. Hoveddelen består av 4 intensive intervaller på ca 4 minutter, korte aktive pauser mellom, og kort nedtrapping avslutningsvis. Timen passer for alle, her kan du enkelt skalere intensiteten opp eller ned. 

Puls45

Puls er enkel, intensiv kondisjonstrening på gulv, der du jobber sang for sang med ulike trinn. Timen passer alle som liker å trene i takt til musikk, du kan enkelt tilpasse trinnene til din dagsform. 

BosuPuls 

Kondisjons- og styrketrening utført på en halv gummiball (bosuball). Enkle steg og øvelser med fokus på å få pulsen opp, samt styrke for hele kroppen, ca 50/50-fordeling. 

PulsStep 

PulsStep er enkel og intensiv kondisjonstrening på step. Du jobber sang for sang, og trinnene er enkle. Timen har 2-3 arbeidsperioder med aktive pauser mellom.

StepIntervall (35)

Effektiv intervalltime på step - perfekt for deg som er lei av 4x4 på mølla! 4 intervaller med enkle, intensive steg der fokuset er å komme høyt opp i puls. De fleste stegene gjennomgås i oppvarmingen, slik at alle kan henge med. I pausene holder instruktøren deg i gang med lette steg og styrke for coremuskulatur. Varighet: ca 4 minutter per intervall, 2–3 minutter aktiv pause. Kort nedtrapping.

Step&Core

Kondisjonstime hvor vi bygger kombinasjoner av trinn på step, som ender i en enkel koreografi. Nivå: basic koreografi og koordinasjon. Avsluttes med styrketrening for mage og rygg. Timen passer for alle!

Løp!-timer

Ulike løpetimer på tredemølle, alle timene er intervallbasert. 

Dansetimer (rosarøde timer)

StepMoves

Danseinspirert kondisjonstime hvor vi bygger kombinasjoner av trinn på step til en koreografi. Nivå: viderekommen/avansert koreografi, dette er timen for deg som vil ha mer utfordring enn Step&Core. Timen passer for de som er kjent med step og som ønsker en koordinasjonsutfordring. 

Beatz

En leken danseinspirert time, der vi jobber sang for sang. Du trenger ingen danseerfaring - her kan alle delta! Her får du en god blanding av høy puls, musikk og dansestiler - alt fra bollywood, jazz, afro, house, funk, linedance, latino, hip hop til reggaeton. La rytmene styre bevegelsene! 

Styrketimer (mørkeblå timer)

Pump

Tradisjonell styrketrening med vektstang og vektskiver. 3-4 sett og 6-12 repetisjoner per øvelse, med pause mellom. Passer for både nybegynnere og godt trente, belastningen tilpasses med mengde vekter man legger på vektstangen. Pump(45) har kortere varighet. 

HardCore

HardCore er funksjonell trening for hele kroppen med innslag av styrke, balanse, kondisjon og spenst - i hovedsak i takt til musikk. Vi bruker egen kroppsvekt og utstyr som step og vektskiver.

BosuStyrke (45 min)

Styrke og balansetrening for hele kroppen, utført på en halv gummiball. Skånsomt for leddene og utfordrende for kjernemuskulaturen med bosuballen som underlag.

TRX Styrke (45 min) 

Styrketrening med TRX-slynge. Styrkeøvelser for hele kroppen kjøres i supersett/trisett, og gir deg en helhetlig og funksjonell treningsøkt. Timene er ekstra utfordrende for kjernemuskulatur, stabilitet og mobilitet, ettersom slyngene skaper er ustabilt element. 

Kombinasjon utholdehet&styrke (oransje timer)

Step/Pump

Intervaller med PulsStep og Pump. PulsStep er enkle, intensive steg på step. Pump er styrketrening med vektstang og kroppsvekt. Styrken kjøres i supersett.

Stærk!

Sirkeltrening. 5 stasjoner med 2-3 øvelser i hver, der du jobber 7 minutter på hver stasjon. Utfordre deg selv innen styrke, spenst og kondisjon - men du styrer hele tiden tempoet. Vi bruker utstyr som kettlebells, slynger, bulgarian bags, romaskiner, etc.

RÅ!

Intervalltime med medisinball, bygd opp av 3x45 sekunder lange arbeidsperioder. Du styrer tempoet og intensiteten i de 45 sekundene. Fokuset eksler mellom styrke, kondisjon og spenst. RÅ! (35) har kortere varighet.

Cross-Sit

Crossfit-inspirert time: funksjonell trening som fokuserer på styrke og kondisjon, gjerne begge deler i kombinasjon. Timen foregår i styrkerommet/performanceavdelingen på Gløshaugen, der vi benytter utstyr som vektskiver, stenger, kettlebells, assault bikes, romaskin - og selvsagt kroppsvekt.

Tabata

En kombinasjonstime med enkelt utstyr der vi veksler mellom styrke, utholdehet og spenst. Korte arbeidsperioder på kun 20 sekunder der du må gi alt mens det står på: 20 sek på, 10 sek av, 8 ganger. Totalt 8 slike bolker i løpet av timen.

Bungee

Intervallbasert time med Bungee-strikk som utfordrer utholdenhet, spenst og styrke. Man jobber parvis med ulike øvelser: en person foran i strikken og en bak. Alle arbeidsperioder består av 40 sekunder arbeid, og deretter 40 sekunder aktiv pause der du holder igjen strikken for den andre.

Body&Mind (lyseblå timer)

Smidig

Styrke, bevegelighet og avspenning inspirert av tai chi, yoga, pilates og ballett. Denne timen passer alle som ønsker å oppnå de fordelene yoga gir deg, men bevegelsene er mer koordinert til musikk enn i en vanlig yogatime. 

Yoga1 (60 minutter)

  • En grunnleggende time som passer for alle nivå, man trenger ingen tidligere erfaring med yoga for å delta.
  • Tempoet er relativt rolig, og instruktørene gir muligheter for modifikasjoner underveis i timen, slik at enhver deltager kan jobbe ut ifra sitt nivå. 
  • Timene avsluttes med avspenning.

Yoga2 (75 minutter)

  • Yoga2 er timen for deg som ønsker en noe mer fysisk krevende time enn Yoga1. Timen har lengre varighet, høyre tempo og/eller mer avanserte stillinger.
  • For å få mest mulig ut av timen bør du som deltager være kjent med grunnleggene asanas, feks ved å delta på Yoga1 først.
  • Timene avsluttes med avspenning.

YinYoga (60-75 minutter)

  • En rolig yogatime som passer for alle. 
  • Hver stilling holdes lenge for å oppnå dyp strekk og avspenning. 
  • Husk varme klær og gjerne et teppe du kan rulle sammen til denne timen. 

Ashtangayoga (110 minutter)

  • Ashtanga er en kraftfull yogastil, der serien er forhåndsbestemt. Her undervises første serie. 
  • Du bør ha erfaring med yoga før du deltar på denne timen. 

Power&Restore (75 minutter)

  • Det beste fra to verdener! Kraft powervinyasa etterfulgt av en lengre restorativ avspenning. 
  • Første del er fysisk krevende, men ikke avansert. 

Move&Meditate (90 minutter)

  • M&M er en rolig time, der første del består av yinyoga og andre del guidet meditasjon. 
  • Ta med deg varme klær og gjerne et teppe til denne timen. 
  • Passer alle som ønsker å roe ned og rette fokus innover.  

Yogakurs

Les mer om våre yogakurs her

Spinning (lilla timer)

Alle spinningtimer foregår i sykkelsalen, der vi tråkker i takt til musikk. 

Spin45

En time med 2-3 arbeidsperioder (45 min) og som passer for alle. Du bestemmer selv intensiteten på arbeidsperiodene med hvor mye belastning du legger på.

Spin60

En time med 2-4 arbeidsperioder (60 min). Noe raskere tempo og lengre stående perioder enn Spin45, men du bestemmer selv intensiteten ved å justere motstanden/belastningen.

SpinIntervall (45 min)

Klassisk 4x4-intervalltime. Timen består av oppvarming, 4 stående intervaller på 4 min, aktive pauser mellom 2-3min, og nedtrapping. 

PyramideSpin

Timen består av 7 intervaller i pyramideform: du jobber i 3-4-5-6-5-4-3 minutter. 2 minutter aktiv pause mellom. Timen inkluderer også oppvarming og nedtrapping. 

Andre timetyper

Trening for ansatte

Kombinasjon av styrke og utholdenhet/aerobic.

NTNUI Mosjon (mørkegrønne timer)

NTNUI sine mosjonstimer er åpen for alle med treningskort hos Sit Idrett, man må ikke være medlem av NTNUI for å delta. NTNUI Mosjon har et bredt utvalg av aktiviteter - kanonball, intervaller ute, volleyball og mange flere. Aktivitetene som holdes ved Sit Idrett sine treningssenter finner du i timeplanen for gruppetimer. Ingen påmelding nødvendig til disse timene, bare møt opp!