Flytte ut

Oppsigelse og utflytting

  • Du har to måneders oppsigelsestid. Du sier opp ved å logge inn på hybel.sit.no. Gå til menyen, velg "Kontrakter," velg "Si opp leiekontrakt" og følg instruksjonene.
  • Lever tilbake nøkler og vaskerikort senest kl. 8.00 dagen etter kontraktens slutt. Kommer du for å levere nøkkel utenom åpningstid, legger du den i luken i veggen ved inngangen til resepsjonen.
  • Depositumet ditt tilbakebetales tidligst i midten av måneden etter utflytting.

Renholdssjekk etter utflytting

Sit går gjennom alle rom og leiligheter etter utflytting. Hvis det ikke er skikkelig rengjort, foretar Sit den nødvendige rengjøringen, og du som flyttet ut blir belastet for dette, i henhold til gjeldende prisliste.

Les mer om renhold og sjekklister for rengjøring

Forhåndsbestill renholdssjekk ved utflytting

Bestill en gratis renholdssjekk av boligen før utflytting, for å unngå misforståelser om hva som er forventet ved utflytting og eventuelle i renholdstrekk.

Bestill ved å sende e-post til boligrenhold@sit.no minst en uke før du flytter ut. Vi har kun renholdssjekker mellom kl. 8.30 og 15.00 på hverdager. Vi avtaler tidspunkt for utsjekk i fellesskap på hverdag på utflyttingsdato.

Slik foregår en renholdssjekk

  • Du tømmer for eiendeler og vasker boligen før vi kommer.
  • Sammen går vi gjennom boligen og blir enig om hva som er bra og om noe eventuelt må utbedres. Dersom noe ikke blir godkjent får du muligheten til å rette det opp der og da, som igjen kan bety at du kan slippe å betale for ekstra rengjøring etter utflytting.
  • Etter renholdssjekken får du en skriftlig rapport hvor det står om alt er i orden eller om noe må utbedres

Flytter du ut uten å ha gjort skikkelig rent, sørger vi for at det blir gjort, og du må betale for arbeidet