Yoga

Vi tilbyr både yoga drop-in og yogakurs. Få en grundigere innføring gjennom et kurs der du deltar fast en dag i uka, eller stikk innom en drop-in en dag det passer.

Les mer om de to tilbudene: 

Idrett yoga

Drop in-timer

Drop in-timene er åpne for alle med treningskort eller dagsbillett, og du kan delta på de timene du ønsker hver uke.

Yoga1 (60 minutter)

  • En grunnleggende time som passer for alle nivå, man trenger ingen tidligere erfaring med yoga for å delta.
  • Tempoet er relativt rolig, og instruktørene gir muligheter for modifikasjoner underveis i timen, slik at enhver deltager kan jobbe ut ifra sitt nivå. 

Yoga2 (75 minutter)

  • Yoga2 er timen for deg som ønsker en noe mer fysisk krevende time enn Yoga1. Timen har lengre varighet, høyre tempo og/eller mer avanserte stillinger.
  • For å få mest mulig ut av timen bør du som deltager være kjent med yoga, feks ved å delta på Yoga1 eller yogakurs først.  

AshtangaYoga (90 eller 110 minutter)

  • Ashtanga er en kraftfull yogaretning der seriene er forhåndsbestemt. Her undervises første serie. 
  • For å få mest mulig ut av timen bør du som deltager være kjent med yoga.
  • Undervises på engelsk.

Power&Restore (75 minutter)

  • Det beste fra to verdener! Første del av timen består av en kraftfull og varmende flow, og timen avsluttes med en lengre restorativ avspenning. 
  • Passer de fleste, men første del kan oppleves som noe fysisk krevende.

YinYoga (60 eller 75 minutter)

  • Yin er en rolig yogaform der posisjonene holdes i flere minutter. 
  • Passer alle som ønsker bedre bevegelighet og avspenning. 

NYHET: Move&Meditate (90)

  • 60 minutter rolig yinyoga etterfulgt av 30 minutter guidet meditasjon.
  • Perfekt for deg som ønsker å roe ned både kropp og sinn.

Meld deg på yoga drop-in her.

Yogakurs

Nye kurs publiseres hvert semester. 

Yogakurs våren 2021

Vi er stolte av å kunne tilby 3 typer yogakurs våren 2021. Yogakurs passer for deg som ønsker en grundigere innføring i yogapraksisen enn du får ved drop-in-timer. Her får du en kontinuitet da hver økt bygger på den forrige. Våre yogalærere har alle lengre utdanning og lang erfaring med yogaundervisning.
Alle kursene passer er tilpasset nybegynnere, men passer også deg som er nyskjerring på en ny yogaretning. 

NYHET: Nybegynnerkurs i Sivananda Yoga, 90 min

  • Sivananda er en tradisjonell yogaform, og gir deg en komplett praksis med fokus både på pust, avspenning, uttøying og styrke. Sivananda kan oppleves avslappende for en nybegynner, og utfordrende for en erfaren student.
  • Ved drop-in-timer vil hver Sivanandatime ha grunnleggende lik struktur og stillingene/asanas kommer i en gitt rekkefølge. I løpet av kurset vil du lære de ulike yogateknikkene trinn for trinn, med de variasjonene du trenger for å mestre praksisen. 

NYHET: Soft yoga for stressmestring, 75 min

  • Hva er stress, hvordan og hvorfor oppstår det, hvordan reagerer vi på stress, kan vi bli bedre rustet til å tåle/motstå stress?
  • Først av alt; stress er vanlig og oppleves av alle. I løpet av dette kurset vil du få en økt bevissthet rundt stressreaksjoner, og bevegelse i form av rolig yoga, pusteteknikker og avspenning. 
  • Merk: dette kurset er IKKE et behandlings- eller rådgivningskurs, men vil fokusere på bevegelse og ulike verktøy for å mestre situasjoner i en typisk hverdag. 

Yoga basics, 85 min

  • Dette kurset passer alle som er interessert i å prøve yoga og gir deg en innføring i grunnleggende yogaprinsipper. 
  • Bevegelse linket til pust, grunnleggende yogastillinger og enkle anatomiske prinsipper for en trygg og god praksis.

Timeplan kurs

Kurs Hvor Dag Tid Oppstart Instruktør Varighet
Yoga basics Gløshaugen Tirsdag 15.30–16.55 02.02.21 Ebru 8 uker
Yoga4Stress Gløshaugen Onsdag  15.30–16.45 03.02.21 Ebru 8 uker
Sivananda Portalen Tirsdag 19.00–20.30 16.02.21 Elise 6 uker

Meld deg på yogakurs her! (åpner i januar)

Viktig å huske på før du melder deg på:

  • Påmeldingsavgift for administrering: kr 50,- 
  • Yogakursene krever gyldig treningsmedlemskap, eller at du betaler dagsbillett hver gang for inngang til senteret.
  • Du får låne matte på kurset om du ønsker. 
  • Kursene har obligatorisk oppmøte. Dersom du ikke møter opp de første gangene, mister du plassen din. Vet du at du ikke kan møte hver gang vil du miste kontinuiteten, og vi anbefaler at du heller velger drop-in-timer.