Trivsel på treningssentrene

Inngang på sentrene – treningskort

  • Treningskortet/NTNU-kort skal registreres i kortleser hver gang du besøker treningssentrene. Glemmer du kortet ditt må du ha med gyldig legitimasjon. Skjer dette to ganger på rad, må du ha det med treningskortet den tredje gangen, eller betale dagsbillett for adgang til senteret.
  • Kortet og medlemskapet er personlig og kan ikke brukes av andre. Ved misbruk av kort blir kortet sperret.
  • Du kan bli bedt om å vise legitimasjon når du kommer. 
  • Har du mistet kortet koster utskriving av nytt kort kr 50.
  • Du må være fylt 16 år for å kunne kjøpe treningskort hos Sit Idrett. Er du mellom 13–16, år kan du trene i følge med en voksen ved å kjøpe ekstern dagsbillett.

Booking

Bookingregler og hvordan booke time

Garderober

  • Bruk hengelås til garderobeskapene (kan kjøpes i resepsjonen). Låsen skal fjernes etter hver trening. Hvis de henger over natten kan de bli klippet.
  • Etter stengetid har du 15 min til å dusje.

Hygiene, sko, klær og renhold

  • Det er kun tillatt å bruke rene sko som ikke sverter. Av hygieniske årsaker er det ikke lov å trene uten sko i treningsstudioene. Vi oppfordrer brukere av treningsstudioene til å trene i t-skjorte (ikke singlet), og ta gjerne med håndkle.
  • Tørk av sykler og kondisjonsapparater etter bruk. Sprayflasker med såpevann skal stå nær papirdispenseren.
  • Rydd alltid opp etter deg, og sett på plass utstyr du selv har brukt.
  • Det er kun tillatt å bruke vannbasert håndballklister, eller sprayklister i idrettshallen.
  • Gjenglemt tøy tømmes hver fredag. Alt av verdi oppbevares lengre, ta kontakt med resepsjonen.

Doping-policy

Som medlem plikter du deg til å holde deg orientert om, og følge de instrukser som gjelder virksomheten i anleggene. Vi forbeholder oss retten til å utestenge personer som ikke følger reglene. Ved overtredelse kan Sit si opp treningsavtalen din med øyeblikkelig virkning, uten plikt til å refundere innbetalt medlemsavgift. All trening skjer på eget ansvar.

Ta hensyn til dine medtrenende, og vær med å bidra til å skape et godt og sunt treningsmiljø.