Psykolog

Vi tilbyr videokonsultasjoner, men har også mulighet til å gi fysiske samtaler

Vi kan alle oppleve vanskelige perioder i livet og da kan det være godt å snakke med en nøytral person. Ikke vær redd for å ta kontakt med oss. Vi tilbyr kortvarig og lavterskel samtalebehandling ved lettere psykiske plager. Våre terapeuter er kliniske sosionomer, psykiatriske sykepleiere og psykologspesialister. Du kan lese mer om tilbudet vårt i bloggen vår.

Dersom du har alvorlige psykiske plager anbefaler vil heller at du tar kontakt med din fastlege og ber om en henvisning til spesialisthelsetjenesten. For øyeblikkelig hjelp klikk her.

Du må også skaffe en henvisning fastlege i forhold til ditt behov dersom du tidligere har mottatt behandling for mildere til moderate psykiske plager. En slik henvisning vil bli vurdert her.

Når det er avklart at du får en registreringssamtale hos oss er denne samtalen gratis. Her kan du legge fram det du ønsker hjelp med. Noen ganger anbefaler vi tilbud hos andre behandlere eller instanser. Etter registreringssamtalen vil det være ventetid før du eventuelt starter i behandling.

Ta kontakt på telefon 73 53 86 30 for å bestille registreringssamtale.

Pris

  • Behandling for ordinære samtaler koster kr 200 per samtale for de 4 første samtalene, deretter er tilbudet gratis. Mulighet for betaling med Vipps eller kort.
  • Vi bruker PayEx Checkout (mobil betaling for kort, faktura og Vipps) betalingsløsning. Etter 48 timer går det ut en faktura til folkeregistrert adresse. Det er derfor fint om du betaler innen 48 timer.
  • Får du problemer med betalingsløsningen kan du ringe +47 22 03 63 40 og få hjelp.

Digital behandlingstjeneste

Vi er glade for å kunne tilby:

  • Digital behandlingstjeneste via videokonsultasjon. Les mer her.
  • Telefonkonsultasjon der vi ringer opp via Skype for business til din mobiltelefon eller andre løsninger du bruker for telefon.

Praktisk informasjon - digital behandlingstjeneste

Her kan du lese mer om digital samtaleterapi, og her er de viktigste punktene:

  • Video og telefonsamtaler kan være et alternativ til fysisk konsultasjon. Det er frivillig for deg å delta i en videokonsultasjon.
  • Når du deltar samtykker du til å motta helsehjelp, akkurat som ved fysisk konsultasjon. Leverandøren av videoløsningen har kun tilgang til din e-postadresse, telefonnummer eller annen nødvendig informasjon for å sette opp og gjennomføre samtalen.
  • Relevant helseinformasjon blir journalført av helsepersonell på lik linje som om samtalen skulle foregå ansikt til ansikt eller per telefon. Selve videosamtalen skal være kryptert og blir da ikke lagret verken på internett, eller på servere.

På samme måte som ved fysisk oppmøte, vil helsepersonellovens regler om taushetsplikt være styrende for selve samtalen og behandling av informasjon som fremkommer under samtalen. Relevante og nødvendige helseopplysninger skal journalføres. Det er viktig å huske at du selv sørger for at du sitter avskjermet og "ivaretar" taushetsplikten i det rommet du selv sitter i.

Praktisk informasjon om oppkobling ved videokonsultasjon:

  • Laptop/PC med webkamera og mikrofon, alternativt kan Ipad og telefon med kamera brukes.
  • Hodetelefoner gir best lyd, skjermer for annen støy og begrenser andres mulighet til å overhøre samtaler (bruker du høyttaler, da bør du sitte på et sted ingen kan høre deg)
  • Tilgang til internett som er knyttet til et sikkert nettverk, ev. 4G (men dette koster ofte penger).

Hva bør du tenkte på før konsultasjonen

  • Du mottar en SMS eller mail fra din behandler, med link til en nettside som du går inn på.
  • Logg gjerne på 10 minutter før avtalen, da det tar noe tid med Bank ID og test av utstyr og internettlinje.
  • Sørg for at du sitter slik at taushetsbelagt informasjon ikke kan overhøres av andre du ikke ønsker skal overhøre samtalen. Vi er klar over at situasjoner med karantene og isolering sammen med andre kan gjøre det vanskelig å få til dette.

Øyeblikkelig hjelp