Hva er AvtaleGiro?
- AvtaleGiro er en betalingsavtale mellom deg og din bank.
- Med AvtaleGiro trekkes du automatisk for medlemskapet hver måned fra din bankkonto. Forfallsdato er den 20. i hver måned.
- For å betale via AvtaleGiro må du ha norsk bankkonto og være fylt 18 år.
Hvordan oppretter jeg AvtaleGiro?
- Den raskeste måten å opprette AvtaleGiro på er samtidig som du kjøper medlemskap, over nett.
- Ha bankID tilgjengelig, og husk å sette en høy nok trekkgrense. Vi anbefaler trekkgrense på 2-3000 kr, slik at du har mulighet til å legge til tilleggsprodukter senere uten å motta ekstra faktura for dette. Sit trekker kun avtalt månedsbeløp uansett.
- Vil du opprette avtalen i etterkant, gjøres dette inne på Min Side og knappen «Godkjenn AvtaleGiro». Når du har lagt inn kontoopplysninger vil det ta ca. 3 dager før betalingsavtalen blir aktiv.
- Du kan også opprette AvtaleGiro manuelt i din egen bank etter du har mottatt første faktura. Fyll inn KID-nummeret som er oppgitt på din faktura og Sit trenings kontonummer.
- Trenger du ytterligere hjelp til å opprette AvtaleGiro, ta kontakt med banken din for bistand.
Hvorfor skal jeg opprette AvtaleGiro?
- Ved å opprette AvtaleGiro unngår du et fakturagebyr på 40 NOK for de kommende avdragene dine, og du slipper å huske på å gå i resepsjonen for å betale hvert avdrag.
- Dersom du ikke ønsker å opprette AvtaleGiro vil du få tilsendt faktura hver måned med fakturagebyr på 40NOK. Alternativt må du betale avdragene dine i resepsjonen FØR fakturaene blir produsert (ca 14 dager før forfallsdato, som er den 20.).
Hvilken dato trekkes månedsbeløpet?
- Forfallsdato er den 20. hver måned.
- Da betaler du for trening den neste kalendermåneden. For eksempel den 20.10 betaler du for treningsperioden 01.11-30.11.
Hvorfor får jeg faktura med gebyr når jeg har opprettet AvtaleGiro?
- Du har opprettet avtalen for tett opptil forfallsdato/trekkdato.
- Vårt system oppdateres alle hverdager med siste status fra banksystemet. AvtaleGiro-fullmakten må være godkjent ved fakturering som skjer 14 dager før forfall, for at du skal motta faktura som et AvtaleGiro-trekk.
- Din AvtaleGiro må med andre ord være opprettet og aktiv senest 14 dager før forfallsdato.
- Forfallsdato er den 20., som innebærer at din AvtaleGiro må være aktiv senest den 6. for at banken skal kunne behandle dette som et AvtaleGiro-trekk. Det tar 2-3 dager fra du godkjenner avtalen til den blir aktiv i din bank og vi får informasjonen.
Hvorfor er ikke AvtaleGiroen min aktivert?
Du er selv ansvarlig for å inngå AvtaleGiro og påse at den er aktiv. Hvis du har gjort det, så kan det være flere årsaker til hvorfor AvtaleGiro ikke har blitt aktivert
-
Jeg opprettet AvtaleGiro nå nylig: det vil ta noen dager før AvtaleGiro blir aktivert.
-
Jeg opprettet en fast betalingsavtale istedenfor AvtaleGiro: en fast betalingsavtale er ikke det samme som AvtaleGiro. Ved å legge inn et fast trekk vil du bli fakturert via faktura, som inkluderer et fakturagebyr.
-
Det ligger allerede en AvtaleGiro i min nettbank (for eksempel hvis du har vært medlem tidligere): har du en AvtaleGiro med oss fra før, så vil ikke en ny avtale aktiveres før den gamle er slettet. OBS! Når du har slettet den gamle, så må du vente 2 dager før du kan opprette en ny, slik at ikke den gamle reaktiveres.
-
En annen person står som eier av kontonummeret som jeg oppga: for at avtalen skal aktiveres er det kontoeier som må signere med sin bankID.
Jeg har byttet bank, hva gjør jeg med AvtaleGiroen?
- Opprett en ny avtale i din nye bank. Den gamle avtalen vil da bli slettet og den nye avtalen blir gjeldene for ditt medlemsforhold.
Må jeg fornye AvtaleGiroen min etter 12 måneder?
- Nei, avtalen din er aktiv frem til du sier den opp.
- Medlemskontrakten din fornyer seg automatisk én måned i gangen etter endt bindingstid dersom du ikke har bedt om oppsigelse av medlemskapet.
Jeg har slettet AvtaleGiroen min, hvorfor får jeg fremdeles faktura på medlemskapet?
- For å avslutte medlemskapet må du si opp selve medlemskapet.
- Om du kun sletter AvtaleGiroen, er det kun betalingsmetoden som blir fjernet, medlemskapet løper videre.
Hva skjer hvis jeg glemmer en faktura / ikke betaler et trekk?
- Hvis du har en ubetalt faktura, vil du få en påminnelse på SMS 8 dager etter forfallsdato med alt av betalingsinformasjon. Dette er kun en påminnelse, uten gebyr.
- Hvis fakturaen fortsatt står ubetalt 14 dager etter forfall vil vår betalingspartner Remind AS sende deg purring/inkassovarsel med et purregebyr. Denne kan betales i nettbank eller i portalen på www.remind.no. Her kan du betale med Vipps eller debet-kort.
- Skulle du ha opparbeidet 5 utestående faktura vil vi se oss nødt til å avslutte ditt medlemskap.
Hvor finner jeg fakturaen min?
- Faktura blir sendt til deg digitalt via epost eller DigiPost. Gjerne sjekk spamfilteret, da det er en automatisk fakturautsendelse og der "Medlemsservice" står som avsender.
- Siste alternativ er brevpost, dersom du har registrert full adresse.
Hva er KID-nummeret mitt? Og kontonummeret til Sit trening?
- KID-nummeret ditt står oppgitt på din siste faktura. Hvis du ikke har avtalen eller faktura, henvend deg i en av våre resepsjoner eller send oss en e-post på [email protected]
- Korrekt bankkonto for Sit trening finner du i fakturaen du har mottatt. Merk at en betaling må inneholde riktig KID-nummer for å bli tilknyttet dine fakturaer.