Du trener trygt hos oss!

Hos oss trener du trygt! | Foto: Sit
Hos oss trener du trygt! | Foto: Sit

Du trener trygt hos oss!

Vi i Sit tar din trygget og ditt smittevern på alvor – hos oss trener du trygt!

I forbindelse med Covid-19 har vi innført en rekke tiltak og rutiner på samtlige av våre treningssentre i Trondheim, Ålesund og Gjøvik for å sikre godt smittevern og smittesporing samt en trygg og god treningsopplevelse for deg.

Slik sikrer vi trygg trening på våre sentre:

  • Booking av treningstid: For å legge til rette for et forutsigbart og trygt treningsmiljø er det nødvendig å opprettholde kontroll over antall trenende i våre lokaler. Derfor må du nå booke egentreningstid. Dette gjøres enkelt i bookingløsningen på nett og du er garantert plass på senteret når du har booket plass.

Book treningstid:

Book egentrening Trondheim

Book egentrening Gjøvik

Book egentrening Ålesund

  • Registrere din ankomst: Det er viktig at du bekrefter oppmøtet ditt når du ankommer senteret. Dette gjør du ved å registrere kortet ditt i kortleseren i resepsjonsområdet eller ved inngangsdøren på sentrene i Ålesund og Gjøvik. Har du booket egentrening trenger du ikke registrere deg på bookingterminalen. Har du booket gruppetime skal skal registrere kortet ditt på bookingterminalen og du vil da få en papirkvittering som bekrefter plassen din, denne skal du gi instruktøren.

Smittevern på treningsenteret

Vi har økt bemanningen på treningssentrene våre, renholdet er forsterket både i omfang og hyppighet og alle ansatte har gjennomført kurs i nye smittevernrutiner.

Du finner hygienestasjoner med desinfeksjonsmiddel enkelt plassert ved inngang og rundt om på senteret. Såpe og papirdispensere finner du ved alle drikkestasjoner slik at du kan vaske hendene underveis i treningen.

Antall deltakere på gruppetimer er redusert og det er tilrettelagt for god avstand mellom treningsstasjoner hvor aktivitet av høy intensitet gjennomføres ved blant annet tydelige merkinger på gulv.

Godt treningsvett

Som trenende har også du et ansvar for å bidra til et trygt og godt treningsmiljø. Du har ansvar for å følge retningslinjene for godt smittevern og skulle du se at en av dine treningsvenner glemmer seg er det alltid hyggelig med en vennlig påminner.

Retningslinjer for godt treningsvett:

  • Registrer kortet ditt når du ankommer senteret. Har du glemt kortet ditt tar du kontakt med resepsjonen
  • Vis hensyn til de som trener rundt deg. Hold minimum 1 meters avstand under trening med lav intensitet (yoga, styrketrening etc.) og 2 meters avstand under trening med høy intensitet (spinning, kondisjonstrening etc..)
  • Hold deg hjemme hvis du føler deg syk eller ikke er helt i form
  • Vask hender grundig og ofte – både før, under og etter trening
  • Rengjør flater og utstyr du har vært i kontakt med under treningen. Dette betyr både manualer, vektstang og -skiver, matter, benk og andre apparater
  • Rydd tilbake utstyr du har brukt (manualer, vektstang og -skiver etc..) etter du har rengjort de
  • Ha god hostehygiene! Bruk albuen eller papirlommetørkle når du hoster eller nyser
  • Ta på rene treningsklær og gjerne ta med en ren håndduk når du skal trene
  • Rengjør egne kontaktflater. Husk å rengjør mobiltelefon, drikkeflaske og pulsklokke – både før og etter trening
  • Unngå kroppskontakt med andre medlemmer som ikke er fra samme husstand som deg selv

Har du spørsmål eller lurer på noe er du alltid velkommen til å ta kontakt med oss på epost.

Sammen skaper vi et trygt og godt treningsmiljø!